Ida skriver: Läskig gubbe..

Heejsan allihopa! :D

Idag så kom jag till Sandra vid 10 nångång, vi skulle ut o dela ut aftonbladet till folk :P
Men tidningarna kom inte förrän vid halv 11, 11 nångång.. Dryygt att vänta.. xD

Iaf, när tidningarna väl kom så gick vi ut och delade ut tidningarna, o nu ska jag berätta en skitläskig grej.. ;o

När vi kom till en lägenhet så sa Sandra att det inte kändes så bra, att hon inte ville gå o dela ut till den, men då sa jag att jag kunde dela ut till den. Så vi ringde på dörren, o då öppnar det en gammal vithårig gubbe som ser skitskum ut..

Ungefär såhär lät det när han öppnade:

Ida: Heej! Idag är det första dan som vi säljer aftonbladet, så idag får alla en gratis tidining!
Gubben: Öhh?! Vjaa saa du?! Jag hööhr lite dåligt
Ida: Jo, idag är det första dan som vi säljer aftonbladet så idag får alla en gratis tidning..
Gubben: Öhh? Aftonbladet har potatisar? (han höll i en potatis i handen)
Ida: Ehh? Nää.. aftonbladet säljer inte potatisar, du får en gratis tidning..
Gubben: Gratis?! Men ska ni inte ha lite pengar?
Ida: Nä, man får den gratis idag...
(Jag o Sandra ser lite skrämt på varndra)
Gubben: Men ni måste juh tjäna lite pengar! Vänta här nu! (han går in i köket, o jag o Sandra blir skiträdda o tror typ att han ska hämta nån kniv elr nåt)
Sandra: Ehh! Vi måste gå nu för vi har brottåm!
Gubben: Nä! vänta nu, jag måste laga lite mat!
(Jag o Sandra ser livrädda ut till varandra o e nära på att gå, men då kmr gubben vingligt tbx med pengar)
(Gubben, fumlar lite med pengarna o jag tror typ att han ska ge oss en hundring var)
Ida: Men vi ska inte ha några pengar, för man får aftonbladet gratis idag, o vi måste verkligen gå nu!
Gubben: Ni måste juh ha lite pengar för det! (han fumlar fortfarande lite med pengarna)
Ida: Ehh, men eh, vi får pengar sen av aftonbladet! (jag hittade bara på nån lögn, för vi ville bort så fort som möjligt, o om vi sprang därifrån så var vi rädd att han typ skulle föja efter oss elr nåt!)
(Gubben ger oss 50kr)
Vi: Ehh.. Tack..?
Gubben: Jag jobbar med aftonblader, dom e bra förstår ni. (eller vad han sa, nåt sånt tror jag iaf)
Vi: Ehh, okeej..?
Sandra: Men vi måste gå nu..
Gubben: Dela lika på det där nu!
Vi: Jaa..! ( vi e typ skiträdda, för han fortsätter bara att prata)
Gubben: Ja, jag var på krogen igår så jag e lite full..!
(jag o sandra ser ännu räddare ut)
Vi: Ehh..
Gubben: ja, o jag e ensamstående o TV:n jag vette fan vad det kmr för ljud från den
Vi: Ehh.. men vi måste gå nu, hejdå!
Gubben: O kom ihåg att dela lika nu! Det blir 25kr var, ifall ni har lite svårt att räkna ut det.
Vi: ja, okeej, ehh.. hejdå! Ha en bra dag!!
Gubben: jaa, hejdå!
( vi springer ner för trappen o bort därifrån, typ livrädda!)

jag tror det var nåt sånt iaf, jag kmr inte ihåg precis allt som sas, o vilka som sa vad, men nåt sånt tror jag x)

Snacka om scaryy gubbe!!
Vi ska aldrig mer gå dit! - ALDRIG!!



I aftonbladets nöjesbilaga elr nåt så stod det lite om Tokio Hotel!
Det var om deras nya album o den hade bara fårr ett + av aftonbladets reporter elr vad det var :( Aftonbladet vet inte vad dom pratar om! Tokio Hotel e bäst, punkt slut! Jävla aftonbladet! Jävla gubbe! GHAAAAAA! XD

haha.. jag har nåt fel xP

Hare bra allihopa! :D <3

Kramar från Ida :) <3



Kommentarer
Postat av: Hilea

Tack så mycke=)



det är bara bra

2009-10-04 @ 01:26:13
URL: http://hileasoltun.blogg.se/
Postat av: llina

eller hur! :)<3

inte så värst mkt faktiskt :)

2009-10-04 @ 10:53:06
URL: http://dduvetselina.blogg.se/
Postat av: FRIDA

SÄMST :]

2009-10-04 @ 11:22:25
URL: http://fjidah.blogg.se/
Postat av: Toviih

Haha , han kom juh ut idag och undra om vi sålde tidningar x) <3

2009-10-04 @ 13:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback